Tallinna Kaubamaja Grupi neljanda kvartali müügitulu kasvas 7,7%

19.01.2023

Tallinna Kaubamaja Grupi neljanda kvartali konsolideeritud auditeerimata müügitulu oli 234,4 miljonit eurot, ületades sellega aasta varasemat müügitulu 7,7%. 2022. aasta müügitulu oli 862,8 miljonit eurot, kasvades võrreldes 2021. aastaga 5,0%. Grupi 2022. aasta neljanda kvartali konsolideeritud auditeerimata puhaskasum oli 10,6 miljonit eurot, mis oli 9,2% väiksem eelnenud aastast. Grupi 2022. aasta puhaskasum oli 29,5 miljonit eurot, mis jäi 2021. aasta kasumile alla  7,9%. Maksueelne kasum oli 2022. aastal 34,9 miljonit eurot, vähenedes aasta varasemaga võrreldes 4,2%.

„Läinud aasta jääb meelde, kui pöördeliste muutuste ja kiirete otsuste aasta. Aasta märksõnaks kujunes lisaks veebruaris alanud Venemaa sõjalisele agressioonile Ukrainas ka energiakriis ning erakordselt kiire inflatsioon. Tundsime teravalt maailmas toimuvate sündmuste otsest mõju oma ettevõtete toimetulekule ja Eesti majandusele tervikuna, “ rääkis Tallinna Kaubamaja Grupi juhatuse esimees Raul Puusepp. „Samas on keerulised ajad andnud tõuke otsida veelgi efektiivsemaid ja nutikamaid lahendusi, et vähendada energiakriisist tingitud kulubaasi tõusu. Oleme põhjalikult analüüsinud äriprotsesse ja optimeerinud oma tegevust, kliendikäitumisest tingituna on üle  vaadatud kaupluste lahtiolekuajad,“ lisas Puusepp.

„Tänu edukatele müügikampaaniatele ning varude juhtimisele on Grupp suutnud müügitulu kasvatada ning peatada kasumi languse,“ sõnas Raul Puusepp. „Tugeva panuse tulemustesse andis Grupi autokaubandus, mis lõpetas aasta rekordkasumiga. Suudeti kasvatada Baltikumi turuosa ja laieneti Škodade müügiga Leetu,“ lisas Puusepp. „2022. aasta oli ka pikaajaliste strateegiliste plaanide seadmise aasta, koostatud on Grupi jätkusuutliku arengu strateegia aastateks 2023-2030, mis näeb ette tegevussuunad aitamaks kaasa globaalse kliimamuutuse negatiivse mõju vähendamisele. Lisaks oleme koos kuuekümne teise Eesti ettevõttega teinud Rohetiigri ühispöördumise, milles julgustame ka riiki seadma rohepööret järgmiste aastate prioriteediks,“ rääkis Puusepp. „Kõik Grupi uued ja renoveeritavad kauplused ehitatakse kõige uuemaid ja keskkonnasäästlikumaid lahendusi silmas pidades. Oktoobris avati Tallinna lähedal Tabasalus uus Selveri kauplus, mis asub 13 000 ruutmeetrises vastavatud A-energiaklassiga Tabasalu Keskuses. Neljandas kvartalis läbis põhjaliku uuenduse Krooni Selver, mis sai uue planeerigu kõige kaasaegsemaid ja keskkonnasäästlikumaid tehnoloogilisi lahendusi silmas pidades. Kontseptsiooniuuendused tegi läbi ka Tallinna Kaubamaja Naistemaailm ja I.L.U. kauplustekett, “ lisas Puusepp. Puusepp tõi olulise sündmusena välja ka Partnerkaardi mobiilirakenduse turule toomise läinud sügisel, mis asendab tänaseks enam kui 100 tuhandel lojaalsel kliendil senist plastikust kliendikaarti. Lisaks kasvatas Selver oma e-poe turuosa ning see valiti Kantar EMOR’i uuringus osalenud inimeste poolt parimaks e-poeks.

2023. aasta fookus on jätkuvalt Grupi kaupluste energiatõhususe tõstmisel ja olemasolevate lahendusteülevaatamisel, üheks prioriteediks on ka päikeseenergiajaamade loomine Grupi kinnistutele. „Majanduses valitsev heitlik olukord ning tarbijate madal kindlustunne annavad tunnistust, et alanud aasta saab olema väljakutsete rohke. Lisaks avaldavad Ukraina sõjast tingitud tegurid endiselt tugevat negatiivset mõju kogu majanduskeskkonnale,“ sõnas Raul Puusepp.

Supermarketite ärisegmendi 2022. aasta konsolideeritud müügitulu oli 594,9 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga 4,5%. Neljanda kvartali konsolideeritud müügitulu oli 161,8 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga võrrelduna 6,8%. 2022. aasta neljandas kvartalis oli konsolideeritud maksueelne kasum 4,9 miljonit eurot, olles baasperioodist 1,4 miljonit eurot väiksem. 2022. aasta supermarketite segmendi konsolideeritud maksueelne kasum oli 12,9 miljonit eurot, kahanedes võrrelduna eelnenud aastaga 7,6 miljonit eurot. 2022. aasta majandustulemusi mõjutas Tallinnas Priisle ja Tabasalu Selver supermarketite avamisest lisandunud käive ning avamiseks tehtud ühekordsed kulud ja investeeringud. Samuti mõjutas tulemusi Rakveres, Krooni Selveri renoveerimiseks sulgemine ja selle projektiga seotud ühekordsed kulutused ning investeeringud. Supermarketite segmendi tulemused on oluliselt mõjutatud kiirenenud inflatsioonist, Ukraina sõjast ja võrdlusbaasis sisalduvatest Covid-19 mõjudest.

Kaubamajade segmendi 2022. aasta müügitulu oli 105,2 miljonit eurot, ületades eelnenud aasta müügitulu 12,6%. Neljandas kvartalis oli Kaubamajade segmendi müügitulu 33,7 miljonit eurot, mis oli aastatagusest tulemusest parem 3,1%. Segmendi 2022. aasta maksueelne kasum oli 2,3 miljonit eurot. Kasum suurenes aastaga 3,0 miljonit eurot. Neljanda kvartali maksueelne kasum oli 2,0 miljonit eurot, olles eelnenud aasta sama perioodi tulemusest 1,7 miljoni euro võrra parem. Kaubamajade segmenti kuuluva TKM Beauty Eesti OÜ, mis opereerib I.L.U. ilupoodide ketti, 2022. aasta neljanda kvartali müügitulu oli 2,3 miljonit eurot, kasvades 2021. aasta sama perioodiga võrreldes 13,2%. 2022. aasta müügitulu oli 6,7 miljonit eurot, mis on 2021. aasta sama perioodiga võrreldes 20,7% enam. Neljanda kvartali olulisemaks sündmuseks oli uuendatud kontseptsiooniga Rocca al Mare I.L.U. kaupluse avamine.

Autokaubandussegmendi 2022. aasta müügitulu oli 146,8 miljonit eurot, mis ületas eelnenud aasta müügitulu 0,7%. Neljanda kvartali 34,4 miljoni euro suurune müügitulu ületas aasta varasema sama perioodi müügitulu 16,2%. Aastaga müüdi kokku 5 134 uut sõidukit, sellest neljandas kvartalis 1 139 sõidukit. Segmendi 2022. aasta maksueelne kasum oli 10,7 miljonit eurot, ületades 2021. aasta maksueelset kasumit 3,3 miljoni euro võrra. 2022. aasta neljanda kvartali maksueelne kasum oli 2,2 miljonit eurot, mis on aasta varasema sama perioodi kasumist 0,6 miljonit eurot parem. KIA sõidukitega on segment kindlustanud endale postisooni Baltikumi autoturu TOP 4 hulgas. Eestis olid KIAd läbimüügilt kolmandal kohal. Müüduimad mudelid olid KIA Sportage linnamaastur ja KIA Ceed mudelipere. Uutest mudelitest on 2023. aastal valikusse oodata ennekõike KIA E-Niro elektriautot ja Peugeot 408 keskklassi SUVid.

Turvasegmendi 2022. aasta grupiväline müügitulu oli 9,8 miljonit eurot, kasvades eelnenud aastaga võrreldes 20,1%. 2022. aasta maksueelseks kasumiks on 0,1 miljonit eurot. Maksueelne kasum suurenes eelnenud aastaga võrreldes 0,1 miljoni euro võrra. Turvasegmendi 2022. aasta neljanda kvartali grupiväline müügitulu oli 2,9 miljonit eurot, kasvades eelnenud aasta sama perioodiga võrreldes 22,5%. Kinnisvarade segmendi 2022. aasta grupiväline müügitulu oli 6,2 miljonit eurot. Müügitulu kasvas möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 17,2%. Segmendi neljanda kvartali grupiväline müügitulu oli 1,6 miljonit eurot. Müügitulu kasvas aasta varasemaga võrreldes 10,2%. Kinnisvarade segmendi 2022. aasta maksueelseks kasumiks kujunes 11,3 miljonit eurot, kasum vähenes 6,9%. Segmendi neljanda kvartali maksueelseks kasumiks kujunes 3,2 miljonit eurot. Maksueelne kasum langes võrdlusperioodil 22,2%.