Tallinna Kaubamaja Grupi esimese kvartali müügitulu kasvas 9,6%

13.04.2023

Tallinna Kaubamaja Grupi esimese kvartali konsolideeritud auditeerimata müügitulu oli 218,1 miljonit eurot, ületades sellega aasta varasemat müügitulu 9,6% võrra. Grupi 2023. aasta esimese kvartali puhaskasumiks kujunes 0,6 miljonit eurot, mis võrreldes 2022. aasta esimese kvartaliga suurenes 43,2%. Maksueelne kasum oli 5,9 miljonit eurot ja see kasvas võrreldes aasta varasema tulemusega 1,0 miljonit eurot.

„Hoolimata kiirest hinnatõusu tempost ja tarbimiskäitumise muutusest suutis Grupp kasvatada müügitulu ja hoida tegevuskulud kontrolli all. Kliendid on muutunud ettevaatlikumaks ning ostukorvi pannakse tavapärasest vähem tooteid, mistõttu tuleneb müügitulu kasv suuresti müügihindade kallinemisest. Kõik Grupi ettevõtted on teinud kiireid otsuseid majanduskeskkonna muutuste põhjal ning tänu edukalt korraldatud kampaaniatele on suudetud tulemusi kasvatada ja turupositsiooni kindlustada. Püsiklientide osatähtsus müügitulemustes püsib jätkuvalt kõrgel ja on stabiilses kasvutempos,“ rääkis Tallinna Kaubamaja Grupi juhatuse esimees Raul Puusepp. „Kiire hinnatõusu ning keeruliste majandusolude taustal on väljakutseks ka surve tööjõukuludele – esimeses kvartali jooksul kasvasid palgakulud rohkem kui 15%,“ lisas Puusepp.

„Esimeses kvartalis alustati ja viidi lõpule mitmed olulised investeeringud ja arendusprotsessid – Tartus renoveeriti Ringtee Selver, alustati suuremahuliste renoveerimistöödega Järve Selveris, mis avab uksed juba mais. Selle aasta plaanidesse kuulub veel Tallinnas Solarise keskuse toidukaupluse renoveerimine ning Tallinna ringtee ääres uue Kurna hüpermarketi avamine,“ tutvustas Raul Puusepp olulisemaid arendusi. „Ilupoodide kett I.L.U. avas järjekorras kolmanda täielikult uuenenud kaupluse Ülemiste keskuses. Kaupluse müügipind kasvas ligi poole võrra,“ lisas Puusepp. „Jätkuvalt on fookuses ka keskkonnahoidu ja energia säästmist puudutavad projektid – juba möödunud aasta lõpus alustati Viimsi Keskuse katusele päikesepargi rajamist, mille valmimist on peatselt oodata. See on järjekorras juba teine hoone, mille katusele on paigaldatud energia tootmisjaam. Toodetud elektrienergiat kasutatakse valdavalt hoone omatarbeks,“ lisas Puusepp. Uue projektina toob Puusepp välja Viking Security koostöö Koduandur OÜ-ga, kus pakutakse sotsiaalvalve teenust Tallinna linna eakatele.

Supermarketite ärisegmendi 2023. aasta I kvartali konsolideeritud müügitulu oli 147,2 miljonit eurot, kasvades võrreldes aasta varasema perioodiga 5,5%. Segmendi konsolideeritud maksueelne kasum oli I kvartalis 1,7 miljonit eurot, mis on eelmise aasta tulemist 0,6 miljonit eurot vähem. Supermarketite segmendi konsolideeritud puhaskasum oli 0,5 miljonit eurot, olles eelmise aasta tulemusest 0,4 miljoni euro võrra suurem. Puhaskasumi ja tulumaksueelse kasumi erinevus tuleneb dividendidelt makstud tulumaksust – sel aastal oli dividendide tulumaks aasta varasemast 1,0 miljoni euro võrra väiksem. Selveritest sooritati 2023. aasta I kvartalis 9,5 miljonit ostu, mida on võrreldes eelmise aastaga 4,4% rohkem. Supermarketite segmenti kuulub märtsi lõpu seisuga 71 Selveri kauplust, 1 Delice’i kauplus, Solaris Toidupood, Rändpood ning kohvik, kogumüügipinnaga 116,9 tuhat m². Selle lisanduvad e-Selver, mis on Eesti suurima teeninduspiirkonnaga e-pood, ja keskusköök Kulinaaria OÜ.

Kaubamajade ärisegmendi 2023. aasta esimese 3 kuu müügitulu oli 24,7 miljonit eurot, ületades eelmise aasta sama perioodi müüke 14,1%. Kaubamajade segmendi 2023. aasta esimese kvartali maksueelne kahjum oli 0,8 miljonit eurot. Maksueelne kahjum vähenes 0,9 miljoni euro võrra. Kaubamaja kevadhooaeg algas väga edukalt ja kampaania Ilu Aeg oli läbi aegade suurimate müüginumbritega.

I.L.U. kosmeetikakauplusi opereeriva OÜ TKM Beauty Eesti 2023. aasta esimese kvartali müügitulu oli 1,7 miljonit eurot, mis kasvas 2022. aasta sama perioodiga võrreldes 25,8%. Esimeses kvartalis oli kasum 0,04 miljonit eurot, mis 2022. aasta võrreldava perioodi kahjumiga võrreldes paranes 0,06 miljoni euro võrra.

Autokaubandussegmendi 2023. aasta esimese kvartali müügitulu oli 41,7 miljonit eurot. Müügitulu kasvas eelmise aastaga võrreldes 22,7%. Segmendi konsolideeritud maksueelne kasum oli esimeses kvartalis 3,0 miljonit eurot, mis on eelmise aasta tulemist 0,9 miljonit eurot enam. Aasta esimesel kolmel kuul müüdi kokku 1461 uut sõiduautot, mis on 14,4% mullusest enam.

Turvasegmendi 2023. aasta I kvartali kontserniväline müügitulu oli 2,9 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 25,6%. Segmendi I kvartali maksueelseks kasumiks kujunes 0,1 miljonit eurot; eelmise aasta sama perioodiga võrreldes oli see 0,05 miljonit eurot parem. Kõigi turvasegmendi ärivaldkondade käibed olid I kvartalis kasvus ja paranes ka kasumlikkus.

Kinnisvarade segmendi 2023. aasta I kvartali grupiväline müügitulu oli 1,6 miljonit eurot, kasvades möödunud aasta I kvartaliga võrreldes 6,0%. Segmendi I kvartali maksueelne kasum oli 2,5 miljonit eurot. Kasum vähenes võrdlusperioodil 6,3%.