TKM Grupi 2023. aasta müügitulu kasvas 9,8% võrra

18.01.2024

TKM Grupi (Tallinna Kaubamaja Grupp AS) 2023. aasta neljanda kvartali konsolideeritud auditeerimata müügitulu oli 252,6 miljonit eurot, ületades sellega aasta varasemat müügitulu 7,8%. 2023. aasta müügitulu oli 947,3 miljonit eurot, kasvades võrreldes 2022. aasta tulemusega, mil müügitulu oli 862,8 miljonit eurot, 9,8%. Grupi 2023. aasta neljanda kvartali konsolideeritud auditeerimata puhaskasum oli 12,8 miljonit eurot, mis oli 20,6% kõrgem eelnenud aasta võrreldava perioodi kasumist. Grupi 2023. aasta puhaskasum oli 37,4 miljonit eurot, kasvades aasta tagusega võrreldes 26,9%. Maksueelne kasum oli 2023. aastal 43,0 miljonit eurot, mis oli aasta varasemast tulemusest 23,1% parem.

„2023. aasta majandust iseloomustab turbulents ning ebakindlus tuleviku suhtes. Tarbijate kindlustunde vähenemine peegeldub terve aasta tulemustes. Tarbijahinnaindeksi tõus ning toidukaupade hindade kasv on pannud kliendid ostuotsuseid hoolikamalt planeerima ja senisest rohkem soodushinnaga kaupu otsima. Olulist sisendhindade odavnemist ei ole ka 2024. aastal ette näha. Tasakaalu aitab hoida energiahindade normaliseerumine ja tegevuskulude kontrolli all hoidmine,“ rääkis TKM Grupi juhatuse esimees Raul Puusepp.

„Tugeva panuse grupi 2023. aasta müügitulemustesse andsid grupi autoettevõtted, nii lõpetati eelmine aasta uue kasumirekordiga. Aasta alguse tarneraskused leevenesid ning edukas laovarude planeerimine võimaldas müüke kasvatada,“ sõnas Puusepp ning lisas: „Teisalt on autokaubanduses konkurents väga tihe, mis mõjutab müügimarginaale.“

2023. aasta peamistest arendustest tõi Puusepp välja TKM Grupi logistikakeskuse arendamise alustamise, mille kasutuselevõtt on planeeritud 2024. aasta teise poolde. Täielikult renoveeriti Järve ja Ringtee Selverid ning augustis avati uus Kurna Selver. Uuele kontseptisoonile viidi Solarise toidupood, samuti uuendati Ülemiste ja Kristiine I.L.U. poed. Juunis sai kasutusvalmis Viimsi Keskuse päikesepark ning novembris Põltsamaa Selveri päikesepark. Aasta lõpus toimus omandatud ettevõtete SKARABEUS Julgestusteenistus OÜ ja Caesari Turvateenistuse AS ühendamine Viking Security AS-iga.

TKM Finants alustas aasta lõpul Kaubamaja müügimajades osamakse ja järelmaksuga ostude võimaluse pakkumist. Grupi ühine lojaalsusprogramm Partnerkaart lansseeris digitaalse Partnerkaardi tellimise võimaluse, mille eesmärk on vähendada plastist Partnerkaartide väljastamist. Edasi arendati ka Partnerkaardi mobiilirakenduse mugavusteenuseid, nagu ostunimekirja koostamist ja sooduspakkumiste kuvamist. Partnerkaardi püsiklientide arv jõudis aasta lõpuks 730 tuhandeni, kellest 200 000 kasutab igapäevaostude tegemiseks Partnerkaardi rakendust.

Supermarketite ärisegmendi 2023. aasta konsolideeritud müügitulu oli 620,2 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga 4,3%. IV kvartali konsolideeritud müügitulu oli 165,0 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga võrrelduna 2,0%. 2023. aasta IV kvartalis oli maksueelne kasum 7,4 miljonit eurot, mis on baasperioodist 2,5 miljoni euro võrra suurem. 2023. aasta supermarketite segmendi konsolideeritud maksueelne kasum oli 20,0 miljonit eurot, suurenedes võrdluses eelmise aastaga 7,1 miljoni euro võrra. Kauplustest tehti 2023. aastal 44,2 miljonit ostu, mis oli baasaastast 1,1% enam. Supermarketite segmenti kuulub detsembri lõpu seisuga 71 Selveri kauplust, 2 Delice kauplust, rändpood ning kohvik, kogumüügipinnaga 120,4 tuhat m². Sellele lisanduvad e-Selver, mis on Eesti suurima teeninduspiirkonnaga e-pood, ja keskusköök Kulinaaria OÜ.

Kaubamajade segmendi 2023. aasta müügitulu oli 110,5 miljonit eurot, ületades eelmise aasta sama perioodi müüke 5,0%. IV kvartali müügitulu oli 34,9 miljonit eurot, mis oli eelmise aasta tulemusest 3,3% parem. Kaubamajade 2023. aasta maksueelne kasum oli 1,6 miljonit eurot, mis on aastatagusest tulemusest 0,7 miljonit eurot madalam. IV kvartalis oli maksueelne kasum 1,9 miljonit eurot, mis oli eelnenud aasta võrreldavast perioodist 4,1% madalam.

I.L.U. kosmeetikakauplusi opereeriva OÜ TKM Beauty Eesti 2023. aasta müügitulu oli 8,4 miljonit eurot, mis oli 2022. aastaga võrreldes 26,4% enam. 2023. aasta kasum oli 0,4 miljonit eurot, mis oli 2022. aasta tulemusest 0,2 miljonit eurot parem.

Autokaubanduse ärisegmendi 2023. aasta müügitulu oli 194,4 miljonit eurot, mis ületas eelnenud aasta müügitulu 32,4% võrra. Neljanda kvartali 45,7 miljoni euro suurune müügitulu ületas aasta varasemat sama perioodi müügitulu 32,9%. Aastaga müüdi kokku 6264 uut sõidukit, sellest neljandas kvartalis 1422 sõidukit. Segmendi 2023. aasta maksueelne kasum oli 13,3 miljonit eurot, ületades 2022. aasta maksueelset kasumit 2,6 miljoni euro võrra. 2023. aasta neljanda kvartali maksueelne kasum oli 1,9 miljonit eurot, mis oli aasta varasema sama perioodi kasumist 0,3 miljonit eurot madalam.

Turvasegmendi 2023. aasta kontserniväline müügitulu oli 15,7 miljonit eurot, kasvades eelnenud aastaga võrreldes 59,5%. 2023. aasta maksueelseks kahjumiks kujunes 0,1 miljonit eurot. Maksueelne kahjum suurenes eelmise aastaga võrreldes 0,2 miljoni euro võrra. IV kvartali kontserniväline müügitulu oli 5,3 miljonit eurot, kasvades eelnenud aasta sama perioodiga võrreldes 82,6%. Segmendi IV kvartali maksueelseks kahjumiks kujunes 0,2 miljonit eurot, mis võrdluses eelnenud aasta sama perioodiga oli 0,2 miljoni euro võrra madalam.

Kinnisvarasegmendi 2023. aasta grupiväline müügitulu oli 6,6 miljonit eurot. Müügitulu kasvas möödunud aastaga võrreldes 6,9%. Segmendi IV kvartali grupiväline müügitulu oli 1,7 miljonit eurot. Müügitulu kasvas aasta varasemaga võrreldes 8,1%. Kinnisvarasegmendi 2023. aasta maksueelne kasum oli 10,4 miljonit eurot, kasum vähenes 7,8% võrra. Segmendi IV kvartali maksueelseks kasumiks kujunes 2,8 miljonit eurot. Maksueelne kasum vähenes võrdlusperioodil 12,2%.