TKM Grupi I poolaasta müügitulu oli 447,8 miljonit eurot
09.07.2025Grupi 2025. aasta teise kvartali konsolideeritud auditeerimata müügitulu oli 232,8 miljonit eurot, jäädes aasta varasemale alla 1,9%. Esimese poolaasta müügitulu oli 447,8 miljonit eurot, kahanedes 2,4%, võrreldes 2024. aasta esimese poolaasta tulemusega, mil müügitulu oli 458,8 miljonit eurot. Grupi 2025. aasta teise kvartali konsolideeritud auditeerimata maksueelne kasum oli 6,6 miljonit eurot, mis oli 32,7% madalam eelmise aasta võrreldava perioodi kasumist. Grupi 2025. aasta kuue kuu maksueelne kasum oli 7,9 miljonit eurot, mis jäi eelmise võrreldava perioodi tulemusele alla 5,8 miljonit eurot.
TKM Grupi juhatuse esimees Raul Puusepp tõi välja, et kuigi supermarketite ja kinnisvara segmentides oli esimesel poolaastal käibekasv, on üldine tarbijate ostujõud jätkuvalt surve all ning hinnatundlikkus suurenenud. Majanduslik ebakindlus on püsinud pikalt ja kõigil kaupmeestel on juba mitu aastat igapäevane katsumus leida võimalusi tegevuste optimeerimiseks ja efektiivsuse kasvatamiseks. „Ei ole kellelegi üllatuseks, et tarbijate üldine ebakindlus, langenud ostujõud, maksutõusud ja palgasurve teeb hetkeolukorras kasumlikkuse taseme säilitamise keeruliseks,“ rääkis Puusepp. Ta lisas, et tänasel päeval on Grupi esmane prioriteet toetada oma lojaalsete klientide usaldust ja pakkuda keerulises olukorras vastuvõetavat hinnataset 750 000 Partnerkaardi omanikule, mis omakorda avaldab mõju müügimarginaalile.
„Suurim sisendhindade kasv on toimunud just toidukaubanduses – näeme Selveri klientide ostukorvis selgelt kampaaniatoodete eelistamist ja mahuliste müükide jätkuvat vähenemist. Kohandumaks veelgi paremini muutunud nõudlusega oleme kampaaniatoodete arvu oluliselt suurendanud ja lisaks alustas Selver esimesel poolaastal Skandinaavia tähistamata toodete kaubamärgi First Price müüki, mis esindab taskukohast hinda ja usaldusväärset Skandinaavia kvaliteeti,“ rääkis Puusepp. „Kuigi näeme Grupis esimesi taastumise märke, siis see ei saa olema kiire, sest klientide kindlustunde taastumine võtab aega. Üldine majanduslik ebakindlus ja vastuolulised sõnumid maailmast on kahtlemata avaldamas jätkuvat negatiivset mõju,“ lisas Puusepp.
Autosegmendi tulemusi kommenteerides märkis Puusepp, et automaksu negatiivset mõju Eestis leevendasid mõnevõrra Läti ja Leedu ettevõtete tulemused. „Ehitame Leedus uut mitme brändiga autosalongi ja lisaks KIA kaubamärgile on mõlemas riigis oluline ärisuund ka Škoda autode edasimüük ja teenindus,“ lisas ta.
Grupi tulevikuplaanidest toob Puusepp välja, et kindlasti jätkatakse klientide mugavusteenuste arendamist Partnerkaardi äpis ning grupi e-kanalites. Selle aasta teises pooles on kavas renoveerida Jõgeva Selver. Alanud on ettevalmistused 2026. aastal Pärnu Papiniidu Selveri avamiseks ning Laulasmaa Selveri laiendamiseks ja renoveerimiseks.
Supermarketite segment
Supermarketite ärisegmendi 2025. aasta teise kvartali konsolideeritud müügitulu oli 155,7 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga võrdluses 3,6%. Esimese poolaasta konsolideeritud müügitulu oli 304,0 miljonit eurot, kasvades aasta varasema näitajaga võrreldes 2,5%. 2025. aasta II kvartalis olid nii maksueelne kasum ja puhaskasum 3,4 miljonit eurot, olles baasperioodist 1,8 miljonit eurot väiksem. Esimese poolaasta supermarketite segmendi konsolideeritud maksueelne kasum oli 4,0 miljonit eurot, jäädes võrdlusbaasile alla 2,2 miljonit eurot. Kauplustest tehti 2025. aasta I poolaastal 22,1 miljonit ostu, mis on 1,8% enam kui aasta varem.
Supermarketite segmenti kuulub juuni lõpu seisuga 72 Selveri kauplust, kaks Delice’i kauplust, Rändpood ning kohvik, kogumüügipinnaga 123,8 tuhat m². Lisaks e-Selver, mis on Eesti suurima teeninduspiirkonnaga e-pood ja keskusköök Kulinaaria OÜ.
Kaubamajade segment
Kaubamajade ärisegmendi 2025. aasta teise kvartali müügitulu oli 25,7 miljonit eurot, mis oli eelmisest võrreldavast perioodist 1,0% parem. Esimese kuue kuu müügitulu oli 48,4 miljonit eurot, jäädes eelmise aasta võrreldavale perioodile alla 2,0%. Kaubamajade segmendi teise kvartali maksueelset kasumit ei teenitud ja jäädi eelmise perioodi tulemusele alla 0,2 miljoni euroga. 2025. aasta esimese kuue kuu maksueelne kahjum oli 1,7 miljonit eurot, mis oli aastatagusest tulemusest 0,7 miljonit eurot nõrgem.
I.L.U. kosmeetikakauplusi opereeriva OÜ TKM Beauty Eesti 2025. aasta teise kvartali müügitulu oli 1,9 miljonit eurot, vähenedes 2024. aasta sama perioodiga võrreldes 2,9%. Teises kvartalis 2025. aastal oli kahjum 0,1 miljonit eurot, mis oli 2024. aasta võrreldava perioodiga 0,1 miljonit eurot vähem. 2025. aasta esimese poolaasta müügitulu oli 3,7 miljonit eurot, mis on 2024. aasta sama perioodiga võrreldes 4,8% vähem. 2025. aasta esimese poolaasta kahjum oli 0,1 miljonit eurot, mis oli 2024. aasta võrreldava perioodi tulemist 0,2 miljonit eurot madalam.
Autokaubanduse segment
Autokaubanduse segmendi 2025. aasta teise kvartali 45,1 miljoni euro suurune müügitulu jäi 2024. aasta teise kvartali müügitulule alla 16,6%. Esimese kuue kuu müügitulu oli 82,5 miljonit eurot, langedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 16,7%. 2025. aasta teise kvartali maksueelne kasum oli 1,6 miljonit eurot, mis on aasta varasema sama perioodi kasumist 1,7 miljoni euro võrra nõrgem. Segmendi 2025. aasta esimese kuue kuu maksueelne kasum oli 2,3 miljonit eurot, jäädes 3,3 miljoni euro võrra aasta varasemale tulemusele alla.
Esimesel poolaastal müüdi kokku 2433 uut sõidukit, mis oli 23,3% vähem, kui aasta varem. Teises kvartalis müüdi 1403 uut sõidukit.
Turvasegment
Turvasegmendi 2025. aasta teise kvartali kontserniväline müügitulu oli 4,4 miljonit eurot, vähenedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 24,1%. Turvasegmendi 2025. aasta esimese poolaasta kontserniväline müügitulu oli 9,0 miljonit eurot, vähenedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 12,8%. Segmendi teise kvartali maksueelseks kahjumiks kujunes 0,3 miljonit eurot, eelmise aasta sama perioodiga võrreldes oli see 0,3 miljoni euro võrra nõrgem tulemus. Segmendi esimese poolaasta maksueelseks kahjumiks kujunes 0,4 miljonit eurot, mis oli eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 0,3 miljoni euro võrra nõrgem tulemus.
Kinnisvarade segment
Kinnisvara segmendi teise kvartali grupiväline müügitulu oli 1,9 miljonit eurot. Müügitulu kasvas aasta varasemaga võrreldes 9,5%. 2025. aasta esimesel poolaastal oli grupiväline müügitulu 3,9 miljonit eurot. Müügitulu kasvas möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 12,6%. Segmendi teise kvartali maksueelseks kasumiks kujunes 2,4 miljonit eurot. Maksueelne kasum kasvas võrdlusperioodiga võrreldes 39,0%. Kinnisvara segmendi 2025. aasta I poolaasta maksueelne kasum oli 4,6 miljonit eurot, mis tähendab, et kasum kasvas 17,5%.